Szkoła Podstawowa w Zakrzynie - Wtorek 16 07 2019

news menu leftnews menu right
fotka szkolna
„Gdy jasno widzimy cel, który chcemy osiągnąć,

to zrobiliśmy już więcej niż połowę drogi”
Henri Le Châtelier
godlo

Zegar

Wycieczka do Sandomierza i Kazimierza Dolnego PDF Drukuj

Tradycyjnie już uczniowie naszej szkoły wiosną wyjeżdżają na kilkudniową wycieczkę. W tym roku szkolnym, 10 czerwca, wyjechaliśmy na trzy dni do Sandomierza i Kazimierza Dolnego. Uczestnikami wycieczki byli uczniowie klas od 3 do 8. Opiekę nad uczniami podczas wycieczki sprawowali nauczyciele: Pani Maria Brodziak, Pani Anna Machelak i Pan Rafał Kaczmarek. Organizatorem i kierownikiem wycieczki była Pani Paulina Kinder-Filipiak. Podróżowali z nami również rodzice.

Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy ruiny Zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Po zwiedzaniu z przewodnikiem, uczniowie wzięli udział w zajęciach historyczno-artystycznych, podczas których poznali legendy związane z zamkiem i dekorowali gipsowe odlewy ruin zamkowych. Następnie wyruszyliśmy w dalszą drogę. Po zakwaterowaniu się i obiedzie w Sandomierzu wybraliśmy się na spacer nad Wisłę i na sandomierski rynek.

Kolejny dzień wycieczki był bardzo intensywny i gorący, pogoda nas nie rozpieszczała. Z panią przewodnik poznaliśmy wszystkie najciekawsze miejsca w Sandomierzu. Wędrowaliśmy podziemną trasą turystyczną i wąwozami. Wzięliśmy udział w rekonstrukcji historycznej, płynęliśmy statkiem po Wiśle i poszliśmy w Góry Pieprzowe, skąd rozciągają się zapierające dech w piersiach widoki na miasto i Wisłę. Po krótkim odpoczynku i obiedzie wyjechaliśmy do Baranowa Sandomierskiego. Obejrzeliśmy piękny zamek  zwany "małym Wawelem" oraz park.

Wczesnym rankiem, ostatniego dnia wycieczki, pożegnaliśmy Sandomierz i wyruszyliśmy do Kazimierza Dolnego. Wspólnie z panią przewodnik odkryliśmy interesujące zakątki miasta. Na jednej z ulic udało nam się także zobaczyć plan zdjęciowy jednego z popularnych seriali telewizyjnych oraz zrobić zdjęcia z gwiazdą telewizyjną, Panią Barbarą Kurdej -Sztan. Oczywiście nie obyło się bez kupowania pamiątek i pysznych lodów dla ochłody.

Wycieczka była niezapomnianym czasem, podczas którego jej uczestnicy uczyli się aktywnie, przez doświadczenie, przede wszystkim samodzielności i współpracy w zespole.

Z niecierpliwością czekamy na kolejny wspólny wyjazd.

Paulina Kinder-Filipiak

Oni nam pomagają

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Free Joomla Template, host assured. Valid XHTML and CSS.