Szkoła Podstawowa w Zakrzynie - Sobota 24 08 2019


news menu leftnews menu right
fotka szkolna
„Gdy jasno widzimy cel, który chcemy osiągnąć,

to zrobiliśmy już więcej niż połowę drogi”
Henri Le Châtelier
godlo

Zegar

Z wizytą w Muzeum Piekarnictwa oraz w Urzędzie Pocztowym w Pleszewie PDF Drukuj

Ile to razy kupując chleb, zastanawiamy się, jaką drogę musiał przejść zanim trafił do naszych domów?  Jak daleko sięga historia zawodu piekarza i jak zmieniał się na przestrzeni lat jego warsztat pracy? Odpowiedzi na te pytania starali się poszukać uczniowie kl.1 i 2, którzy wraz z paniami Anną Machelak, Dorotą Kędzią oraz Kingą Mariańską udali się do Muzeum Piekarnictwa w Pleszewie.

Dzieci nie tylko zwiedziły muzeum i wysłuchały ciekawej historii rodu Vogtów, ale miały również możliwość własnoręcznie uformować wypieki. Każdy stał się na chwilę piekarzem i z otrzymanego ciasta, stworzył swoje „dzieło”. Tak powstały drożdżowe serduszka, ślimaczki, warkocze, kwiatki, które opatrzone imieniem trafiły do pieca. Na pamiątkę pobytu w muzeum każdy z uczestników otrzymał Dyplom Mistrzowski oraz oczywiście swój smaczny wypiek. Lekcja muzealna z pewnością wzbogaciła ich wiedzę o jakże potrzebnym i ważnym zawodzie piekarza i cukiernika, ale również uzmysłowiła, jak duże znaczenie w życiu człowieka ma chleb i że należy go szanować.

Kolejnym celem wyjazdu było poznanie pracy urzędników pocztowych. Dlatego też w drodze powrotnej dzieci wstąpiły na pocztę i z bliska przyjrzały się pracującym tam ludziom oraz zapoznały z zakresem wykonywanych usług. Dzięki uprzejmości pana naczelnika zobaczyły, jak segreguje się przesyłki, dowiedziały się, jak są one przewożone oraz co to jest datownik i do czego służy. Przekonali się, że praca urzędników pocztowych jest bardzo odpowiedzialna ale zarazem ciekawa.

Do szkoły wszyscy wrócili na pewno bogatsi w wiedzę o otaczającym świecie i wykonywanych wokół nas zawodach.

Anna Machelak, Dorota Kędzia

 

Oni nam pomagają


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Free Joomla Template, host assured. Valid XHTML and CSS.